مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر
 
 
 
 
 
 
 
 برگزاری پانزدهمین جلسه سلسله مباحث گفتمانی نگرش سیستمی بر مبحث خانواده

  برگزاری اولین هم اندیشی طلاب با حجت الاسلام سهرابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران و مؤسس مجتمع کوثر

 برگزارس مراسم اختتامیه اولین دوره جشنواره پژوهشی بانوان غدیر پژوه

 سفر علمي تبليغي جمعي از اساتيد مجتمع آموزش علوم اسلامي كوثر به كشور تركيه همزمان با ولادت حضرت زهرا سلام الله عليها

 کسب مقام رتبه برتر مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر در میان مدارس علمیه خواهران استان تهران در جشنواره علامه حلی (ره)

 چهاردهمین جلسه سلسله مباحث گفتمانی نگرش سیستمی بر مبحث خانواده در مجتمع کوثر

 پیام تسلیت درپی درگذشت عالم ربانی و فقیه پارسا آیت‌الله حاج شیخ محمد مؤمن

 بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری خطاب به ملت ایران

 آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

 در خواب بیند پنبه دانه...

 سخن‌نگاشت | نماز جمعه نماد ذکر خدا و جنگ با دشمنان است

 بیانیه مرکز مدیریت حوزه به مناسبت یوم الله ۱۳آبان

 

خانه اخبار دفاع پایان نامه با موضوع « فرآیند آموزش معاد با تا...
یکشنبه 18 آذر 1397     دفاع پایان نامه با موضوع « فرآیند آموزش معاد با تاکید برتفسیر تنزیلی »

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر، جلسه دفاع پایان نامه یکی از  طلاب سطح 3 در رشته تفسیر  در روز شنبه 17 آذر ماه جاری برگزار شد.

کیاهور ، معاون پژوهش کوثر،  گفت: پایان نامه فاطمه رضایی از طلاب سطح 3 با موضوع « فرآیند آموزش معاد با تاکید برتفسیر تنزیلی » با راهنمایی حجه الاسلام دکتر محمد (کاوس)روحی بیرق

و با داوری حجه الاسلام دکتر مهراب  صادق نیا  موفق به کسب نمره 19 گردید.

کیاهور،  با اشاره به چکیده این پایان نامه گفت: یکی از مهم ترین اصول اعتقادی مسلمانان، بعد از توحید و نبوت، مساله معاد می‌باشد.خداوند برای آموزش این اصول، از روش‌های مختلفی استفاده کرده است تا به طور کامل در طول بیست و سه سال آن را برای مردم ابلاغ نماید.همانطور که می‌دانیم قرآن در دو شهر مکه و مدینه با ویزگی‌های سیاسی ودینی منحصر به فرد خود، نازل شده است.علاوه بر این، مخاطبان در این شهرها با آیین‌ها و اعتقادات مختلفی حضور داشته‌اند.

وی، تصریح کرد: نظر بر آنچه که گفته شد طبیعتا خداوند برای آموزش معاد، باید از روش خاصی استفاده نماید و راه فهم و کشف این فرآیند و روش، بررسی آیات معاد با توجه به ترتیب نزول می‌باشد.این پژوهش مسئله فرآیند آموزش معاد را با تاکید بر تفسیر تنزیلی مورد پژوهش قرار داده و از روش کتابخآن‌های درگردآوری و توصیفی- تحلیلی درتجزیه و تحلیل مطالب استفاده کرده است.

کیاهور، ادامه داد: در این پژوهش پس از بررسی مسئله معاد که شامل موضوعات گوناگونی از جمله تهدید منکران قرآن و پیامبر به آتش دوزخ، ویژگی‌های بهشت و بهشتیان، جواب به منکران حیات مجدد انسان، دگرگونی نظام آفرینش در آستانه قیامت و ....می‌شود، نظر مفسران در این خصوص مورد بررسی قرار داده است.در این پژوهش برای بررسی مسئله معاد، ارزیابی و تطبیق موضوعات در سور مکی و مدنی به عمل آمده است و نهایتاً به فرآیند محتمل برای آموزش معاد در سوره‌های مکی و مدنی دست یافته شده است.

 


یکشنبه 18 آذر 1397 - 12:11:45

ارسال نظر


آرشیو : 1  


امروز:  چهار شنبه 7 فروردين 1398
اخبار
آموزش
کتابخانه
اصطلاحات
مقالات
اساتید
کانون قرآن
گفتمان
پرسش و پاسخ
بسیج
گالری عکس
مناسبت ها
فرزانگان
اطلاعیه ها و بیانیه ها
رویدادها
تازه های علمی
 
 
 
 
کليه حقوق معنوي براي مجتمع آموزش علوم اسلامي کوثر محفوظ مي باشد.
Designed by Hetav Group & Powered by: Karimabadi