مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر
 
 
 
 
 
 
 
 برگزاری دوره تخصصی عربی معاصر با حضور طلاب سطح 4 در مجتمع کوثر

 حضور اساتید و طلاب مجتمع کوثر در تجمع به منظور حفظ حجاب و عفاف

 برگزاری ائین افتتاحیه مرکز نیکوکاری نسیم کوثر

 برگزاری جلسه شورای اساتید در مجتمع کوثر

 دفاع پایان نامه با موضوع «نقد و بررسی حقیقی یا نمادین بودن داستان های قرآن از منظر آیات و روایات» در مجتمع کوثر

  دریافت فایل پیوست آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از طلاب سراسر کشور

 مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در بیانیه ای: حوزه های علمیه با تمام توان ازسپاه پاسداران حمایت می کند

 در حمایت از سپاه پاسداران: تجمع بزرگ حوزویان در مدرسه فیضیه

 رابطه رونق تولید و معیشت مردم

 پیام تسلیت درپی درگذشت عالم ربانی و فقیه پارسا آیت‌الله حاج شیخ محمد مؤمن

 بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری خطاب به ملت ایران

 

 https://setare.com/files/fa/news/1398/4/10/272421_808.jpg

خانه اخبار دفاع پایان نامه با موضوع « فرآیند آموزش معاد با تا...
یکشنبه 18 آذر 1397     دفاع پایان نامه با موضوع « فرآیند آموزش معاد با تاکید برتفسیر تنزیلی »

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر، جلسه دفاع پایان نامه یکی از  طلاب سطح 3 در رشته تفسیر  در روز شنبه 17 آذر ماه جاری برگزار شد.

کیاهور ، معاون پژوهش کوثر،  گفت: پایان نامه فاطمه رضایی از طلاب سطح 3 با موضوع « فرآیند آموزش معاد با تاکید برتفسیر تنزیلی » با راهنمایی حجه الاسلام دکتر محمد (کاوس)روحی بیرق

و با داوری حجه الاسلام دکتر مهراب  صادق نیا  موفق به کسب نمره 19 گردید.

کیاهور،  با اشاره به چکیده این پایان نامه گفت: یکی از مهم ترین اصول اعتقادی مسلمانان، بعد از توحید و نبوت، مساله معاد می‌باشد.خداوند برای آموزش این اصول، از روش‌های مختلفی استفاده کرده است تا به طور کامل در طول بیست و سه سال آن را برای مردم ابلاغ نماید.همانطور که می‌دانیم قرآن در دو شهر مکه و مدینه با ویزگی‌های سیاسی ودینی منحصر به فرد خود، نازل شده است.علاوه بر این، مخاطبان در این شهرها با آیین‌ها و اعتقادات مختلفی حضور داشته‌اند.

وی، تصریح کرد: نظر بر آنچه که گفته شد طبیعتا خداوند برای آموزش معاد، باید از روش خاصی استفاده نماید و راه فهم و کشف این فرآیند و روش، بررسی آیات معاد با توجه به ترتیب نزول می‌باشد.این پژوهش مسئله فرآیند آموزش معاد را با تاکید بر تفسیر تنزیلی مورد پژوهش قرار داده و از روش کتابخآن‌های درگردآوری و توصیفی- تحلیلی درتجزیه و تحلیل مطالب استفاده کرده است.

کیاهور، ادامه داد: در این پژوهش پس از بررسی مسئله معاد که شامل موضوعات گوناگونی از جمله تهدید منکران قرآن و پیامبر به آتش دوزخ، ویژگی‌های بهشت و بهشتیان، جواب به منکران حیات مجدد انسان، دگرگونی نظام آفرینش در آستانه قیامت و ....می‌شود، نظر مفسران در این خصوص مورد بررسی قرار داده است.در این پژوهش برای بررسی مسئله معاد، ارزیابی و تطبیق موضوعات در سور مکی و مدنی به عمل آمده است و نهایتاً به فرآیند محتمل برای آموزش معاد در سوره‌های مکی و مدنی دست یافته شده است.

 


یکشنبه 18 آذر 1397 - 12:11:45

ارسال نظر


آرشیو : 1  


امروز:  پنجشنبه 27 تير 1398
اخبار
آموزش
کتابخانه
اصطلاحات
مقالات
اساتید
کانون قرآن
گفتمان
پرسش و پاسخ
بسیج
گالری عکس
مناسبت ها
فرزانگان
اطلاعیه ها و بیانیه ها
رویدادها
تازه های علمی
 
 
 
 
کليه حقوق معنوي براي مجتمع آموزش علوم اسلامي کوثر محفوظ مي باشد.
Designed by Hetav Group & Powered by: Karimabadi